Zaznacz stronę

Proget to polska marka, której priorytetem jest ochrona urządzeń mobilnych w przedsiębiorstwach oraz bezpieczeństwo danych firmowych przechowywanych na tych urządzeniach. Jest to system do zdalnej kontroli i zarządzania urządzeń mobilnych dla firm, które posiadają od kilku do kilkunastu tysięcy tabletów lub smartfonów. Oprogramowanie Proget umożliwia administratorom wygodne narzędzie do nadzorowania floty zgodnie z politykami bezpieczeństwa oraz geolokalizacji z opcją śledzenia trasy, zdalnego kasowania danych z urządzenia i kompleksowego zarządzania aplikacjami. Reasumując Proget to ogromne wsparcie dla działu IT, który w momencie problemów z urządzeniem znajdującym się poza firmą może zareagować przy pomocy funkcji zdalnego pulpitu.

W czerwcu producent poinformował o aktualizacji swojego oprogramowania, które pozwala jeszcze łatwiej i przyjemniej zarządzać urządzeniami za pomocą konsoli w nowej odsłonie. Poniżej zebraliśmy wszystkie nowe funkcjonalności, jakie producent wprowadził do oprogramowania Proget.

 

W tabeli urządzeń został dodany status bezpieczeństwa, co oznacza, że jeśli pojawi się jakiś incydent lub urządzenie zostanie skompromitowane, administrator będzie mógł w łatwy i szybki sposób je odnaleźć. W raportach pojawiły się nowe opcje, umożliwiające generowanie raportów do pliku PDF, co jest dużym ułatwieniem, ponieważ do tej pory można je było generować jedynie do pliku CSV. Można też wybrać orientację takiego raportu, czy ma być pozioma czy pionowa, w zależności od tego ile danych jest potrzebnych.

Poza tym pełna personalizacja dla użytkownika, można wybrać wszystkie pola, które nas interesują lub predefiniowany raport i wykonać go na żądanie. Następną zmianą pod kątem użytkowym jest delikatna zmiana ustawień i konfiguracji aplikacji. Zoptymalizowano i ulepszono cały user interface pod kątem możliwości dodawania i edycji konfiguracji. Dalej dodano dwie możliwości w Liście Grup, od teraz można kopiować grupy i polityki, które już zostały stworzone. Jeżeli zaistnieje potrzeba stworzenia bardzo podobnej grupy, albo polityki, to nie musimy jej tworzyć na nowo, wystarczy w bardzo szybki i łatwy sposób skopiować te grupy, które już istnieją. Ta opcja jest bardzo pomocna w funkcjonowaniu całego systemu. Ponadto w zakładce Aplikacje pojawiła się opcja wyświetlania wersji aplikacji, które są zainstalowane na urządzeniu. Można w ten sposób zdalnie sprawdzić wersję aplikacji zainstalowanych u wszystkich użytkowników oraz wgrać wszystkim użytkownikom najnowsze wersje. Kolejna funkcja, która została dodana w systemie Proget, to usprawnienie dodawania i zapisywania urządzeń do systemu. Istnieje możliwość użycia dużego kodu QR, który pozwala od razu zapisywać wszystkie te urządzenia, które mają być urządzeniami w całości służbowymi. Do tej pory kod QR był dedykowany na konkretne urządzenie, należące do konkretnego użytkownika – był on generowany dla danej osoby. Natomiast w chwili obecnej stworzono również kody QR zarówno do aktywacji Work Manage Device, Device Owner czy Profile Owner, co oznacza, że od teraz nie wskazują już na konkretnego użytkownika, dają natomiast możliwość przygotowania urządzenia i autozapisywania oraz wysyłania pracownikom kodu QR, aby mogli je aktywować. W końcu nie ma potrzeby generowania wielu kodów QR, co z pewnością ułatwi znacznie pracę w wielu firmach. W Androidzie 10 pojawiła się również możliwość uruchomienia urządzenia w Work Profile, który dzieli nam przestrzeń prywatną oraz przestrzeń służbową, co zdecydowanie przyspiesza  autozapisywanie i jest dużym ułatwieniem, szczególnie w momencie kiedy trzeba wymienić całą flotę urządzeń. Dodano również opcję w profilu Geofencing polegającą na przypisaniu konkretnego profilu. Co w praktyce oznacza, że na przykład pracownik wchodzący na teren firmy z aplikacjami prywatnymi zainstalowanymi na urządzeniu służbowym, będzie je miał automatycznie zablokowane. Można również dodać służbowe hot spoty wifi lub listę służbowych kontaktów czy służbowych dokumentów. Jest to bardzo przydatne narzędzie dla firm, które korzystają z geofencing’u. Nowe funkcje można również znaleźć w zakładce Połączenia LDAP, gdzie od teraz istnieje możliwość nie tylko automatycznego zsynchronizowania (w połączeniu z Active Directory) całej dodanej grupy użytkowników, ale także zastosowania automatycznego przypisania do niej konkretnej osoby. Użytkownicy mogą zostać automatycznie powiadomieni, że zostali dodani lub usunięci z danego systemu, a administrator poprzez na przykład wiadomość e-mail może wygenerować automatyczną informację o konkretnej aktywacji. Ostatnia rzecz, która się pojawiła, to możliwość dodawania komputerów stacjonarnych do naszego systemu urządzeń Widnows 10. Wszystkie szczegóły są dostępne w dokumentacji technicznej, która również została odświeżona. 

Już teraz można wspomnieć, że w wersji 2.4. pojawi się opcja zarządzanie Bitlockerem, co umożliwi przedsiębiorstwom bezpieczne zarządzanie i szyfrowanie urządzeń.

Pełna lista wszystkich nowych funkcjonalności:

  • Przeniesiono ustawienia raportów do zakładki Raporty
  • Dodano możliwość wyboru typu generowanego raportu
  • Dodano możliwość wyboru formatu generowanego raportu
  • Dodano kod Activation Lock dla urządzeń iOS w zakładce serwis
  • Dodano kopiowanie grup oraz polityk
  • Dodano status bezpieczeństwa do urządzeń w zakładce Urządzenia
  • Dodano obsługę profili w profilu Gefoencing
  • Dodano dodatkowy kod QR dla aktywacji Work Profile przeznaczony dla urządzeń Android 10+
  • Dodano wyświetlanie wersji aplikacji
  • Dodano nowe polityki dla aktywacji iOS
  • Dodano możliwość synchronizowania użytkowników z LDAP wraz z przypisywaniem im grup
  • Dodano aktywację Windows 10

Poniżej znajdą Państwo link do nagrania z omówieniem najistotniejszych zmian. Konsolę Proget w nowej odsłonie prezentuje Piotr Kudrys, Product Owner w firmie Proget.

Zapytaj naszego specjalistę o rozwiązania marki Proget:

Katarzyna Włoch

Product Manager
k.wloch@alstorsds.pl
tel.: +48 502 447 113