Zaznacz stronę

Our history

Historia firmy Alstor na polskim rynku zaczęła się w roku 1987 roku. Alstor na stałe wpisał się w krajobraz polskiego rynku dystrybucji IT. Jest jedną z najstarszych istniejących prywatnych firm komputerowych – prowadzi działalność od 1987 r. Od tego czasu z małego przedsiębiorstwa serwisowego, Alstor stał się klasycznym dystrybutorem z wartością dodaną (VAD).

Historycznie nasza działalność wywodzi się od usług serwisowych. We wczesnych latach 90-tych, została podpisana pierwsza umowa z Fujitsu. Później każdy rok przynosił nowe kontrakty dystrybucyjne, a oferta firmy szybko rozbudowywała się o nowe obszary IT. Rozwój przedsiębiorstwa spowodował potrzebę zmian organizacyjnych, umożliwiających większą koncentrację naszego zespołu na poszczególne działy produktowe. Jednym z usprawnień naszej firmy było utworzenie działu Alstor SDS (Secure Data Solutions).

Obszar działalności nowej struktury to dystrybucja produktów i rozwiązań z zakresu pamięci masowych, sieci informatycznych, serwerów, bezpieczeństwa infrastruktury IT oraz systemów zarządzania dokumentami (DMS).

Naszymi dostawcami są przedsiębiorstwa specjalizujące się w określonej dziedzinie produktowej, będące światowymi liderami. Należą do nich m.in. tacy producenci jak Inspur, Fujitsu, Panasonic, Rimage,Vertiv, Opengear, Socomec, Eaton, Ivanti, Allied Telesis, Microsemi, ATTO, ExtraHop, Garland Technology, Endace, Advantech, Broadcom, Starwind, Syneto czy Exagrid.

Historia firmy

2020
Marzec 1

Nowe wyzwanie zakończone sukcesem – mamy biuro w nowej lokalizacji!

Firma Alstor SDS - Staniewicka 12 Warszawa

Rozwój firmy, powiększanie naszego zespołu, a także przygotowanie do podjęcia współpracy z kolejnymi dostawcami spowodowało, że podjęliśmy się nowego wyzwania. Ten nowy krok naprzód dotyczy zmiany lokalizacji Alstor SDS! Klientów, Partnerów, Dostawców i wszystkich naszych Przyjaciół zapraszamy na smaczną kawę do nowego biura (Staniewicka 12, 03-310 Warszawa), podczas której porozmawiamy o biznesie 🙂

2019
Lipiec 1

Logic Vein, H5 audits, Live Action, Scale MP oraz Proget rozbudowują ofertę Alstor SDS

Logic Vein, H5 audits, Live Action, Scale MP oraz Proget rozbudowują ofertę Alstor SDS

Kolejni dostawcy dołączają do Alstor SDS, tym samym poszerzają nasze portfolio o rozwiązania związane z sieciami informatycznymi, zarządzaniem oraz bezpieczeństwem IT.

Kwiecień 1

Dział Alstor SDS wyodrębnia się ze struktur Alstor Sp.j. – powstaje nowy, odrębny podmiot

kamień milowy Alstor SDS Sp. z o.o.

Przez ostatnie miesiące Zarząd Alstor SDS pracował nad organizacją nowej Spółki. Nowy podmiot powstał pod koniec ubiegłego roku, 1 kwietnia 2019 ogłoszono formalne wyodrębnienie działu Alstor Secure Data Solutions.
Alstor SDS Sp. z o.o. oferuje rozwiązania dotyczące przetwarzania dokumentów (DMS), zarządzania i bezpieczeństwa IT, infrastruktury IT i Data Center, pamięci masowych oraz sieci informatycznych.
Celem powstania nowej, odrębnej firmy Alstor SDS Sp. z o.o. było przede wszystkim podwyższenie jakości współpracy z partnerami, ułatwienie przepływu informacji, a także wprowadzenie sprawniejszej obsługi serwisowej. Pracownicy Alstor SDS w większym stopniu będą skupiać się na konkretnych produktach stanowiących portfolio nowej firmy.

2018
Styczeń 1

Alstor SDS – główny dystrybutor rozwiązań marki Inspur w Polsce

Alstor SDS główny dystrybutor marki Inspur

Obecnie Alstor SDS prowadzi współpracę jedynie z największymi i najbardziej cenionymi przedsiębiorstwami w swojej dziedzinie produktowej. Do naszych kluczowych partnerów strategicznych należy Inspur. Alstor jako jego główny przedstawiciel na polskim rynku prowadzi dystrybucję oraz rozwinięte usługi serwisowe dla produktów tej marki.

2017
Styczeń 1

Nagroda Computer Reseller Polska / Utworzenie działu Alstor SDS

Alstor SDS Duże logo

W naszej ofercie pojawiają się kolejne nowe dystrybucje: Spectra, Savvius, Garland Technology. Otrzymaliśmy prestiżową nagrodę od Computer Reseller Polska – Kapituła przyznała nam nagrodę: „Za konsekwentnie realizowaną strategię budowania spójnej oferty w wyselekcjonowanych obszarach produktowych (m.in. pamięci masowe, rozwiązania dla ochrony zdrowia, monitory dla profesjonalistów) oraz wyznaczanie standardów w dystrybucji z wartością dodaną.”

Rozwój przedsiębiorstwa spowodował potrzebę zmian organizacyjnych. Jednym z usprawnień utworzenie działu Alstor SDS (Secure Data Solutions). Nowa struktura firmy skoncentrowana jest na dystrybucji produktów i rozwiązań z zakresu pamięci masowych, sieci informatycznych, serwerów, bezpieczeństwa infrastruktury IT oraz systemów zarządzania dokumentami (DMS).

2016
Styczeń 1

Nowe umowy dystrybucyjne z Apcon oraz StarWind

Rozszerzyliśmy portfolio produktowe o rozwiązania marki Apcon – inteligentne przełączniki i punkty dostępowe do sieci. W tym roku nawiązaliśmy również współpracę z firmą StarWind, jednym z wiodących dostawców rozwiązań wirtualizacyjnych pamięci masowych, Software Defined Storage oraz kompletnych hiperkonwergentnych platform wirtualizacyjnych.

2015
Styczeń 1

ExaGrid i Socomec wzbogacają portfolio produktowe

Do naszej szerokiej oferty backupowej dołączył kolejny produkt – ExaGrid to skalowalne urządzenia do backupu dyskowego z funkcją deduplikacji, które rewolucjonizują sposób ochrony danych i przechowywania kopii zapasowych dla firm. Zostajemy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce. Podpisaliśmy również umowę dystrybucyjną z firmą Socomec, producentem m.in. rozwiązań gwarantowanego zasilania, którego produkty są znane klientom branży elektrycznej.

2014
Styczeń 1

Rozszerzamy ofertę o rozwiązania Lantronix

Skanery dokumentowe to jedna z dziedzin zainteresowań naszej firmy, o najdłużej historii. Obecnie, obok rozwiązań Fujitsu do naszej oferty trafiły wybrane linie produktów Mustek.
Oferta została rozszerzona o rozwiązania do skonsolidowanego, hybrydowego zarządzania rozproszonym środowiskiem IT firmy Lantronix.

2013
Styczeń 1

Nowe pozycje ofertowe marek Imation i IronKey

W tym roku podpisana została umowa z firmą Imation – w naszej ofercie dostępne są urządzenia pamięci taśmowej tego producenta, pamięci masowe Nexsan by Imation oraz rozwiązania IronKey (przenośne pamięci masowe z szyfrowaniem danych).

2011
Styczeń 1

Najlepszy dystrybutor roku marki Avocent

Nagroda Avocent dla Alstor

Ten rok rozpoczął się od podpisania umowy dystrybucyjnej z firmą CA, renomowanym producentem oprogramowania do zapewnienia ochrony i dostępności danych i systemów komputerowych. Otrzymujemy zaszczytny tytuł „Dystrybutora Roku 2011 firmy Avocent”.

2010
Styczeń 1

Rozszerzenie oferty o rozwiązania KOFAX

Nasze portfolio produktowe zwiększyło się o zaawansowane rozwiązania optymalizujące przetwarzanie dokumentów KOFAX oraz programy do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych po awarii FARSTONE.

2009
Styczeń 1

Zmiana siedziby Spółki

Siedziba Alstor

Wiosną zmieniliśmy lokalizację firmy. Dzięki dodatkowej powierzchni jesteśmy wstanie organizować regularne szkolenia oraz seminaria. Rozpoczynamy współpracę na szeroką skalę z Hitachi Data Systems oraz CommVault.

2006
Styczeń 1

Rozpoczęcie współpracy z marką Symantec

Rozpoczęliśmy współpracę z producentem rozwiązań zwiększających wydajność serwerów www – firmą Crescendo oraz producentem urządzeń taśmowych – firmą MAST Storage. Otrzymaliśmy dystrybucję oprogramowania do backupu i zarządzania danymi klasy enterprise firmy Symantec.

2003
Styczeń 1

Dystrybucja rozwiązań marki Avocent

Podpisaliśmy umowę dystrybucyjną z firmą Avocent – czołowym producentem przełączników KVM na świecie.

2002
Styczeń 1

Certyfikat Jakości Kanału Dystrybucyjnego

Wzbogaciliśmy naszą ofertę o płyty główne renomowanego niemieckiego producenta, firmy Fujitsu Siemens. W 15 rocznicę działania naszej firmy na polskim rynku, zostaliśmy uhonorowani Certyfikatem Jakości Kanału Dystrybucyjnego, przyznanym po raz pierwszy przez redakcję Computer Reseller News Polska i znaleźliśmy się w gronie 12 najwyżej ocenianych przez resellerów polskich dystrybutorów.

1999
Styczeń 1

Grand Prix KOMPUTER EXPO’99

Otrzymujemy Grand Prix Komputer Expo’99 w kategorii Rozwiązania Informatyczne za system automatycznego wprowadzania i interpretacji formularzy oparty o skaner Fujitsu i oprogramowanie ReadSoft. Otrzymaliśmy tytuł oficjalnego dystrybutora firm:

  • Tandberg Data (napędy i biblioteki taśmowe),
  • Seagate Software (oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych),
  • Promise (kontrolery macierzowe i SCSI).
1998
Styczeń 1

Grand Prix KOMPUTER EXPO’97

Zdobyliśmy Grand Prix KOMPUTER EXPO’97 za napęd DVD-ROM TOSHIBA w kategorii sprzęt-komputery.

1997
Styczeń 1

Oficjalny dystrybutor Adaptec i Rimage

Otrzymujemy tytuł oficjalnego dystrybutora wysokiej jakości kontrolerów SCSI i oprogramowania do zapisu CD ADAPTEC. Ten rok zaowocował również podpisaniem umowy dystrybucyjnej na duplikatory CD firmy RIMAGE.

1996
Styczeń 1

Rozpoczęcie współpracy z Infortrend, HP i Philips.

Zostaliśmy oficjalnym partnerem takich producentów jak: Microtest, Elektroson, OTG, IXOS, Infortrend. Kolejnym ważnym momentem stało się podpisanie kontraktów z czołowymi producentami urządzeń pamięci masowych – Hewlett-Packard i Philips.

1994
Styczeń 1

Dystrybucja rozwiązań marki Toshiba

Lider technologii CD, firma Toshiba, przydzieliła nam dystrybucję napędów CD-ROM i dysków twardych 2.5 cala. Równolegle rozpoczynamy współpracę z amerykańską firmą Emulex (lider szybkich technologii sieciowych).

1992
Styczeń 1

Rozpoczęcie współpracy z Fujitsu

Początek współpracy z jednym z największych koncernów komputerowych na świecie – Fujitsu. Uzyskujemy dystrybucję drukarek, dysków twardych, napędów magnetooptycznych i skanerów.

1987
Styczeń 1

Rozpoczynamy działalność

Firma rozpoczyna działalność na rynku polskim, pod nazwą Initel-Serwis. Pierwotną działalnością firmy stanowił serwis sprzętu komputerowego.